تبلیغات
سایت تفریحی و سرگرمی* همه چی از همه جا * - نحوه درست نشستن پشت کامپیوتر
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
نحوه درست نشستن پشت کامپیوتر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یکی از مشکلات بزرگ زندگی مدرن، کم‌تحرکی است. نداشتن تحرک و نشستن‌های طولانی باعث مشکلات متعددی می‌شود. لَم دادن روی کاناپه و تماشای تلویزیون داستان دیگری است، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به خاطر کارتان به صندلی زنجیر شده‌اید، دست‌کم می‌توانید طرز نشستن خود را اصلاح کنید. نکاتی که در ادامه می‌آید به شما کمک می‌کند نحوه درست نشستن پشت کامپیوتر را بیاموزید.

تکیه‌گاه مناسب از کمر شما محافظت می‌کند

با تنظیم صندلی‌تان به گونه‌ای که کمرتان تکیه‌گاه داشته باشد، احتمال دچار شدن به کمردرد را کاهش می‌دهید. تنظیم درست صندلی باعث می‌شود فشار کمتری به کمرتان وارد شود. بهتر است صندلی‌تان به راحتی قابل تنظیم باشد و تغییر ارتفاع، شیب و حالت تکیه‌گاه آن به سادگی انجام شود. در حالت درست، زانوها باید کمی پایین‌تر از ران‌ها باشند. در صورت نیاز، بهتر است از زیرپایی استفاده کنید.

صندلی‌تان را تنظیم کنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


صندلی‌تان را طوری تنظیم کنید که در هنگام کار با صفحه کلید، مچ‌ها و ساعدتان همراستا و موازی با سطح زمین باشند. این کار از بروز آسیب فشار تکراری جلوگیری می‌کند.
آرنج‌ها باید در کنار بدن قرار بگیرند به شکلی که در محل آرنج‌ها حرف ‌L شکل بگیرد.

پاهای‌تان را روی زمین قرار دهید

پاها باید روی زمین قرار بگیرند؛ اگر این گونه نیست، از زیرپایی که به شما امکان می‌دهد پاها در ارتفاع مناسب روی سطحی قرار بگیرند، استفاده کنید. پاها را روی هم نیندازید. این کار ممکن است باعث بروز مشکلاتی در وضعیت بدن شود.

صفحه‌ی نمایش را در راستای چشمان‌تان قرار دهید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


صفحه‌ی نمایش باید مستقیما رو‌به‌روی شما باشد. بهترین حالت این است که صفحه‌ی نمایش به فاصله‌ی یک ساعد از شما به شکلی قرار بگیرد که کناره‌ی بالایی آن حدودا در راستای چشمان‌تان باشد. برای این منظور شاید به نگهدارنده‌ی صفحه‌ نمایش نیاز داشته باشید. اگر صفحه‌ی نمایش بیش از اندازه بالا یا پایین باشد، باید گردن‌تان را خم کنید و این کار ایجاد ناراحتی می‌کند.

محل صفحه‌کلید را تنظیم کنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


صفحه‌کلید را در مقابل خود قرار دهید به طوری که ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر از لبه‌ی میز فاصله داشته باشد. در این صورت در وقفه‌های میان تایپ کردن، مچ‌ها در این قسمت قرار می‌گیرند و استراحت می‌کنند. همچنان آرنج‌ها را در کنار بدن قرار دهید و حالت Lشکل بازوهای‌تان را حفظ کنید. برخی افراد برای صاف نگهداشتن مچ‌های‌شان و قرار گرفتن آنها در راستای کلیدها، از تکیه‌گاهِ مُچ استفاده می‌کنند.

ماوس را نزدیک به خود نگه دارید


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


تا جایی که ممکن است ماوس را نزدیک به خود قرار دهید. یک صفحه‌ی ماوس که دارای برآمدگی مخصوص مچ باشد، به صاف نگه داشتن مچ‌تان کمک می‌کند و مانع تاشدگی‌های نامناسب می‌شود.

وسایل‌تان را در دسترس قرار دهید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ابزاری را که مدام از آنها استفاده می‌کنید مثل تلفن یا منگنه در دسترس خود قرار دهید. باید تا می‌توانید از کشیدگی و پیچ‌خوردگی‌های پیوسته برای رسیدن به اشیاء خودداری کنید.

از بازتاب صفحه‌‌نمایش اجتناب کنید

بهتر است صفحه‌نمایش شما از نوعی باشد که کمترین بازتاب را دارند. اگر بازتاب نور در صفحه‌نمایش‌ شما را آزار می‌دهد، آینه‌ای در مقابل آن بگیرید تا مشخص شود چه چیز باعث آن است. صفحه‌نمایش را جایی قرار دهید نور خورشید یا لامپ‌ها در آن بازتاب نداشته باشند. اگر لازم بود، پرده‌ی پنجره‌های اطراف را بکشید.

تنظیم میزان روشنایی و کنتراست صفحه‌نمایش کار کردن با آن را ساده‌تر می‌کند.

در صورت نیاز از عینک استفاده کنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برخی افراد هنگام کار با صفحه‌نمایش، در صورت استفاده از عینک، احساس ناراحتی می‌کنند. اما مهم است که در هنگام کار، صفحه‌نمایش را به خوبی و بدون خم کردن سر و گردن ببینید. اگر با عینک‌تان احساس راحتی نمی‌کنید، به پزشک مراجعه کنید، شاید نوع دیگری از عینک برای‌تان مناسب باشد.

با تلفن خود را خسته نکنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر زیاد از تلفن استفاده می‌کنید، هدفون را جایگزین گوشی تلفن کنید. نگه داشتن پیوسته‌ی گوشی تلفن بین گوش و شانه‌تان باعث کشیدگی و خستگی ماهیچه‌های گردن می‌شود.

در حین کار وقفه‌های منظم ایجاد کنید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


برای مدت طولانی در یک وضعیت ننشینید. هر زمان که می‌توانید حالت نشستن خود را تغییر دهید. وقفه‌های کوتاه اما مکرر بهتر از استراحت‌های بلندمدت اما کم‌تعداد است. با این کار ماهیچه‌ها امکان استراحت کردن پیدا می‌کنند.

 



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.